Zoekresultaat

48 resultaten
U heeft gezocht op: Media

Sorteren op:
  • Uitvoeringsbesluit Bankwet 1998

    Besluit tot uitvoering van hoofdstuk IIB van de Bankwet 1998 waarin de verwerving en het gebruik van gegevens door de Nederlandsche Bank ten behoeve van haar taak tot het bevorderen van de stabiliteit van het financiële stelsel, haar taak tot het verzamelen van statistische gegevens en het vervaardigen van statistieken of om te voldoen aan informatieverzoeken van internationale organisaties, wordt geregeld.

  • Subsidieregeling gender- en lhbti-gelijkheid

    Deze conceptregeling bevat de voorwaarden om subsidie te verstrekken aan en strategisch partnerschappen aan te gaan met maatschappelijke instellingen die zich richten op het landelijk bevorderen van gendergelijkheid en gelijkheid wat betreft seksuele oriëntatie, genderidentiteit en/of geslachtskenmerken in de Nederlandse samenleving voor de periode 2017-2022. Om te kunnen blijven inspelen op de actualiteit en om ruimte te houden voor vernieuwing blijft projectsubsidie beschikbaar.

  • Fink

    Hoe kan informatie over de financierbaarheid van het midden- en kleinbedrijf worden verbeterd, gestandaardiseerd en ontsloten? Deze vraag staat centraal in de pilot Fink, die voortvloeit uit het Aanvullend Actieplan Mkb-financiering van 2014. In september 2015 is de pilot van start gegaan met de lancering van de website www.financieringslink.nl. De pilot loopt tot september 2016. De consultatie richt zich op de toekomst van Fink.

  • Beleidsvoornemen DVB-T/700 MHz

    Beleidsvoornemen DVB-T en 700 MHz band. Op 31 januari 2017 lopen de vergunningen voor DVB-T af. In deze nota beschrijft het ministerie van Economische Zaken de voornemens met betrekking tot digitale ethertelevisie, in samenhang met de release van de 700 MHz band voor mobiele communicatie.

  • Wijziging Mediawet 2008 onder meer in verband met aanscherping van de nieuwedienstenprocedure

    Met deze consultatie wordt een wijziging van de Mediawet 2008 voorgelegd met vier onderwerpen: een aanscherping van de procedure voor instemming van de Minister van OCW met een nieuw of significant gewijzigd aanbodkanaal, de modernisering van procedures voor benoeming van raden van toezicht en besturen van in de Mediawet geregelde organisaties, een aanpassing van het standaardprogrammapakket en enkele technische verbeteringen, onder meer voor taken van het Commissariaat voor de Media.

  • Wetsvoorstel investeringsverplichting voor het Nederlands cultureel audiovisueel product

    Consultatie van een wetsvoorstel waarmee een investeringsverplichting wordt opgelegd aan de landelijke publieke mediadienst, aanbieders van audiovisuele mediadiensten op aanvraag, en aanbieders van bioscoopdiensten, in het Nederlands cultureel audiovisueel product. Dit voorstel is eerder gericht geconsulteerd, en wordt nu naar aanleiding van het advies van de Raad van State in gewijzigde vorm openbaar geconsulteerd.

  • Verzamelwet OCW 20##

    OCW wil met de jaarlijkse verzamelwet de kwaliteit van de wetgeving verbeteren. Het gaat vooral om verbeteringen voor de leesbaarheid, taal- en wetgeving technisch en het opruimen van 'dode letters'. Verder zitten in het wetsvoorstel een aantal kleine inhoudelijke wijzigingen die naar verwachting niet omstreden zijn.

  • Afschaffen collectiviteitskorting zorgverzekering

    Met het wetsvoorstel wordt de collectiviteitskorting voor zorgverzekeringen met ingang van het jaar 2023 afgeschaft. Met deze afschaffing wordt een einde gemaakt aan kruissubsidiëring tussen verzekerden. Daarnaast wordt het aanbod van zorgverzekeringen overzichtelijker.

  • Wijziging Reïntegratiebesluit i.v.m. tolkvoorziening

    UWV kan ten hoogste voor 15% van de arbeidstijd de kosten van een tolkvoorziening of andere intermediaire voorzieningen vergoeden. In situatie waarin dit leidt tot onbillijkheid van overwegende aard, mag het UWV meer uren toekennen. Dit is niet mogelijk in (meer) structurele situaties meer uren toe te kennen. Met dit besluit wordt de mogelijkheid verruimd voor UWV om meer uren toe te kennen boven het maximum van 15%, zodat ook in (meer) structurele situaties meer uren kunnen worden vergoed.

  • Wijziging van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs in verband met de invoering van een certificeringsplicht voor het ter beschikking stellen van arbeidskrachten

    Er zijn te veel misstanden in de uitzendsector en op dit moment kunnen deze onvoldoende worden aangepakt. Met dit wetsvoorstel wordt een verplicht certificeringsstelsel geïntroduceerd, in lijn met het advies van het Aanjaagteam bescherming arbeidsmigranten en het coalitieakkoord. Door te verplichten dat uitleners over een certificaat beschikken om arbeidskrachten ter beschikking te stellen, worden die arbeidskrachten beter beschermd en malafide partijen van de markt geweerd.