Zoekresultaat
56 resultaten
U heeft gezocht op:
Beroepsonderwijs
-
Wetsvoorstel NLQF
Dit wetsvoorstel vloeit voort uit de aanbeveling van april 2008 van het Europees Parlement en de Europese Raad over het European Qualifications Framework for Life Long Learning. In dit wetsvoorstel wordt voorgesteld het Nederlands Kwalificatiekader (NLQF) een wettelijke basis te geven, als ook om de niveaus op de diploma’s en diplomasupplementen te vermelden van de kwalificaties in het vo, mbo en ho.
-
Wet invoering rekentoets 2A en centraal examen 2A, onderscheid diploma’s mbo en doorstroombeperkingen rekentoets ER en centraal examen ER.
De volgende zaken worden geregeld: - De introductie van een rekentoets 2A voor vmbo-bb en een centraal examen rekenen 2A voor de entreeopleiding en mbo-2 - Een onderscheid in diploma’s voor studenten in de entreeopleiding en in mbo-2, op basis van de behaalde resultaten voor Nederlandse taal en rekenen - Het leggen van een basis voor doorstroombeperkingen naar de pabo en andere lerarenopleidingen voor studenten die het diploma hebben behaald op basis van een rekentoets ER/centraal examen ER.
-
Herziening kwalificatiestructuur mbo
De consultatie betreft het conceptwetsvoorstel herziening kwalificatiestructuur mbo.
-
besluit experiment beroepsopleiding gecombineerde leerwegen bol-bbl
Dit concept-besluit introduceert voor onderwijsinstellingen de mogelijkheid een nieuwe beroepsopleiding aan te bieden die begint in de beroepsopleidende leerweg en eindigt in de beroepsbegeleidende leerweg
-
Voorstel van Wet tot wijziging van de Wet educatie en beroepsonderwijs met betrekking tot enkele kwaliteitsaspecten in het beroepsonderwijs
Onderhavig wetsvoorstel omvat onder meer de verankering van het klachtrecht, het toekennen van adviesrecht aan deelnemersraden inzake het schoolkostenbeleid en het aanscherpen van de erkenningsprocedure voor niet-bekostigde opleidingen.
-
Wijziging Besluit experimenten doorlopende leerlijnen vmbo-mbo 2014-2022
Het reeds lopende experiment doorlopende leerlijnen vmbo-mbo wijzigt op drie punten: a) de vakmanschaproute wordt uitgebreid naar mbo3 vanuit de kaderberoepsgerichte leerweg; b) de technologieroute wordt uitgebreid naar alle vier de opleidingsdomeinen onder de naam: beroepsroute. Deze leidt op tot mbo4. Vanuit de kaderberoepsgerichte leerweg kan ook de beroepsroute worden gevolgd. c) Vanwege wetswijzigingen gelden voor alle experimenten nieuwe voorschriften voor studieduur en onderwijstijd.