Regels over de ordening van het aanbod van voorzieningen op verzorgingsplaatsen

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Harderwijk
Datum 6 maart 2025

Vraag1

U kunt tot en met 17 april via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. Graag horen we wat u van de voorgestelde regeling vindt.

Het wetsvoorstel bevat nog geen keuze over het aantal vergunningen dat per verzorgingsplaats (voor opladen of een shop) wordt verleend. Wel staat vast dat het aantal beperkt is tot één of enkele aanbieders per voorziening. Bij één aanbieder per voorziening is er sprake van concurrentie tussen verzorgingsplaatsen. Bij meerdere aanbieders is er sprake van concurrentie op verzorgingsplaatsen. Wij horen graag welke vorm van concurrentie uw voorkeur heeft en waarom. Hiervoor stellen wij u graag de volgende vraag:
Heeft u een voorkeur voor één of meerdere aanbieders van eenzelfde voorziening (laden/shop)?

Meerdere aanbieders zorgt voor meer keuzevrijheid voor weggebruikers. Daar staat tegenover dat werken met meerdere aanbieders meer ruimte vraagt op de verzorgingsplaats. Er is dus bijvoorbeeld minder ruimte voor andere voorzieningen, zoals parkeren, groen en/of picknicktafels. Mogelijk heeft het ook gevolgen voor de overzichtelijkheid en veiligheid van de verzorgingsplaats.
Mijn mond valt open van verbazing.
Hoezo de buitenlandse chauffeurs het nog aantrekkelijker maken!
Ik ben 38 jaar internationaal chauffeur en zie onze tak steeds meer ondersneeuwen door de zeg maar oost blok chauffeurs.
Ze verbruiken niks, eten toch in hun auto, en als je pech hebt is je tank smorgens ook nog leeg.
En wat ook zo jammer is, de Nederlandse bedrijven gaan ook voor goedkoop transport, helaas doet mijn werkgever hier ook aan mee.
De concurrentie is moordend vindt ik.