Regels over de ordening van het aanbod van voorzieningen op verzorgingsplaatsen
Reactie
Naam | 514 Transport (Edwin Nuwolt) |
---|---|
Plaats | Heiligerlee |
Datum | 6 maart 2025 |
Vraag1
U kunt tot en met 17 april via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. Graag horen we wat u van de voorgestelde regeling vindt.Het wetsvoorstel bevat nog geen keuze over het aantal vergunningen dat per verzorgingsplaats (voor opladen of een shop) wordt verleend. Wel staat vast dat het aantal beperkt is tot één of enkele aanbieders per voorziening. Bij één aanbieder per voorziening is er sprake van concurrentie tussen verzorgingsplaatsen. Bij meerdere aanbieders is er sprake van concurrentie op verzorgingsplaatsen. Wij horen graag welke vorm van concurrentie uw voorkeur heeft en waarom. Hiervoor stellen wij u graag de volgende vraag:
Heeft u een voorkeur voor één of meerdere aanbieders van eenzelfde voorziening (laden/shop)?
Meerdere aanbieders zorgt voor meer keuzevrijheid voor weggebruikers. Daar staat tegenover dat werken met meerdere aanbieders meer ruimte vraagt op de verzorgingsplaats. Er is dus bijvoorbeeld minder ruimte voor andere voorzieningen, zoals parkeren, groen en/of picknicktafels. Mogelijk heeft het ook gevolgen voor de overzichtelijkheid en veiligheid van de verzorgingsplaats.
Vergeet het groen en picknicktafels. Creëer veel meer parkeerplaatsen voor vrachtwagens. Hou rekening met LZV's. Zorg dat er aanbieders komen die zich alleen en uitsluitend kunnen richten op vrachtverkeer. Op drukke routes in NL om de 30-45 minuten. Parkeren, douchen en eten. Geen geneuzel met motel -of hotelfaciliteiten. Creëer faciliteiten op industrieterreinen ipv daar een parkeerverbod te handhaven. (Internationaal) vrachtverkeer loopt door de rijtijdenwet i.c.m. het gebrek aan faciliteiten vast. Iedereen wil van alles en wel nu of op tijd. Maar daar moeten wel de mogelijkheden voor zijn.