Aanvullende raadpleging Balanced Approach Schiphol

Reactie

Naam Anoniem
Plaats De Bilt
Datum 20 juni 2024

Vraag1

1. Wat vindt u van de stapsgewijze invoering van de maatregelen in drie fasen en het bijbehorende tempo?
2. Wat vindt u van de nieuwe en aangepaste maatregelen (fase 1 en 2) die worden voorgesteld om het geluidsdoel te behalen?
Fase 1 stillere vliegtuigen:
Deze zullen er voorlopig niet komen, wij worden hiermee op een verkeerd been gezet.
Die ene db winst zal niet veel helpen, het geluid van vliegtuigen draagt vele, vele malen verder dan het geluid van een voertuig of trein en dit probleem is niet op te lossen, de geluidsdruk (geluid) vanaf de motoren wordt nergens geabsorbeerd.

Fase 2: 2025
Stillere vliegtuigen in de nacht (tussen 23.00 en 07.00 uur)
Minder vluchten in de nacht – maximaal 27.000 vluchten per jaar.

Er staat vermeld dat nacht, tussen 23.00 uur en 07.00 uur is.
Nu wordt de kluit al beduvelt door Schiphol, vliegtuigen vertrekken om 05.00 uur men noemt dit vroege ochtendvluchten.
De vraag blijft, moeten wij straks altijd met onze ramen/deuren dicht slapen voor de winst van Schiphol, is dat wat men wil, wil onze minister dit?
Het maximaal aantal vluchten moet 350.000 worden.
Als de overheid geen ander prijskaartje aan het vliegen gaat hangen komen wij straks uit op 700.000 tot 800.000 vluchten per jaar.
Nog maar niet te spreken over een gezondheid en milieuprobleem.
Gaan wij dit onze kinderen aandoen, stijgt de IK factor boven alles uit.

Fase 3: 2026
Gedeeltelijke nachtsluiting of andere maatregelen in de nacht (nieuw).
Een gehele nachtsluiting, bij onvoldoende slaap/rust is een goede concentratie in het verkeer en bij de werkgever/nemer niet mogelijk, met alle ernstige gevolgen.