Aanvullende raadpleging Balanced Approach Schiphol
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Amstelveen |
Datum | 19 juni 2024 |
Vraag1
1. Wat vindt u van de stapsgewijze invoering van de maatregelen in drie fasen en het bijbehorende tempo?2. Wat vindt u van de nieuwe en aangepaste maatregelen (fase 1 en 2) die worden voorgesteld om het geluidsdoel te behalen?
De geluidshinder is al jarenlang veel te hoog. De maatregelen zullen nog jaren in beslag nemen. In feite is dit een manier om de onwettelijke hinder de komende jaren te legaliseren.
Stillere vliegtuigen verminderen de hinder niet, het gaat om de voortdurende herrie. Het ene vliegtuig is nog niet weg of het volgende komt al weer over. Dit geeft een constante geluidsoverlast. De voorgestelde reductie van nachtvluchten is een lachertje. Nachtvluchten over dichtbewoond gebied moeten gewoon stoppen. Een pauze van 13.00 - 15.00 uur onder de ene baan geeft meer overlast op een andere baan. Daarmee help je de ene bewoner door een andere te benadelen.
Plannen kunnen pas goed gemaakt worden als er eerst eens eerlijk en goed gemeten wordt. Beloften worden niet nagekomen. Zo zouden werkzaamheden ten nadele van de Buitenveldertbaan voor de zomer klaar zijn. Ineens, out of the blue, worden er werkzaamheden voor de hele zomer aangekondigd. Schandelijk! Daarom is er ook geen vertrouwen dat welke afspraak met KLM en Schiphol dan ook, zal werken.