Aanvullende raadpleging Balanced Approach Schiphol

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Bussum
Datum 19 juni 2024

Vraag1

1. Wat vindt u van de stapsgewijze invoering van de maatregelen in drie fasen en het bijbehorende tempo?
2. Wat vindt u van de nieuwe en aangepaste maatregelen (fase 1 en 2) die worden voorgesteld om het geluidsdoel te behalen?
Zwaar teleurstellend. Overlast wordt met name veroorzaakt door geluid, het inzetten van maatregelen op stillere vliegtuigen heeft daarom geen enkele zin. Ook stillere vliegtuigen zullen worden opgemerkt, de stilte wordt nog steeds verstoord door de frequentie van overvliegende vliegtuigen op lage hoogte. Weliswaar met minder geluid maar nog steeds ruim voldoende om op te merken dat periodes van rust worden afgewisseld met een hoge frequentie van rustverstoring.

Door de hoeveelheid verkeer wordt alle aankomend verkeer tot 80 mijl voor landing al op lage hoogte gedirigeerd (overdag), en LVNL vectored over stads-en dorpskernen. Met name de Kaagbaan zorgt voor veel overlast, de oplossing om die een paar uur overdag niet te gebruiken is al in overeenstemming met de huidige dagelijkse praktijk en zorgt dus uitsluitend tot een besparing op papier. Het meten van geluidsoverlast, tot ver in het buitengebied is een manier om eerlijk en objectief overlast in kaart te brengen en te managen