Aanvullende raadpleging Balanced Approach Schiphol
Reactie
Naam | JetSupport (CEO en Voorzitter DBAA GBA van Deursen) |
---|---|
Plaats | SChiphol |
Datum | 21 juni 2024 |
Vraag1
1. Wat vindt u van de stapsgewijze invoering van de maatregelen in drie fasen en het bijbehorende tempo?2. Wat vindt u van de nieuwe en aangepaste maatregelen (fase 1 en 2) die worden voorgesteld om het geluidsdoel te behalen?
Geacht gremium, Als voorzitter van de Dutch Business Aviation Association [DBAA] i.o., onderdeel van de European BAA, hebben we uit de presentatie, alsmede op onze vragen daartoe, mogen begrijpen dat U vooralsnog vasthoud aan het onderscheid Handels Verkeer en Niet-Handelsverkeer. Onze sector valt onder deze laatste, naast de KLPD en Kustwacht.
Als zodanig wel slot plichtig, echter in de onderhavige procedure, niet meegeteld met de reductie van het aantal vluchten op SPL. BA als zodanig heeft al geen gebruik van nachtslots, tenzij voor de KuWa of PH-GOV. Als zodanig hebben we van de aanvullende raadpleging kennis genomen, maar zien vooralsnog geen directe invloed op het BA verkeer.
Al immer gaarne bereid om daar waar mogelijk onze bijdrage te blijven leveren. Ton van Deursen