ADS-B Out verplichting NSAA
Consultatie gesloten Openbare orde en veiligheid
In het kort
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling boorduitrusting. Luchtvaartuigen die vliegen in de North Sea Area Amsterdam (NSAA) moeten vanaf 1 januari 2025 voorzien zijn van een ADS-B Out transponderfunctie. Daarnaast blijft een mode-S transponder verplicht. Op verzoek van de general aviation sectorpartijen geldt de verplichting van een ADS-B Out transponderfunctie niet in de strook van 2,5NM vanaf de kustlijn van Noord- en Zuid-Holland westwaarts. Zo kan vliegverkeer langs de kust blijven vliegen zonder ADS-B Out.
Wat is het doel?
Het doel van de nieuwe regelgeving is om de ADS-B out verplichting in te stellen voor luchtvaartuigen in de NSAA. Op die manier kan Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) haar dienstverlening daar voortzetten en blijft het veiligheidsniveau op peil.
Wilt u reageren?
U kunt tot en met 23 oktober 2024 via deze website reageren op het deel van de regeling en de toelichting gerelateerd aan de ADS-B Out verplichting. Verwacht u dat de regeling effect zal hebben op u of uw organisatie?
Reacties op deze consultatie4 openbaar
-
PlaneTime Aircraft Sales & Consultancy (Dhr. S.C. Paul)
Reactie geplaatst op: BEEK (LB) | 18 okt 2024 -
Anoniem
Reactie geplaatst op: Den Haag | 17 okt 2024 -
KNVvL ( Bryan Meijers)
Reactie geplaatst op: Woerden | 17 okt 2024