Besluit houdende verplichting tot het activeren klanten met een beleggingsverzekering
Reactie
Naam
|
DC Advies BV (C.C. Gontea)
|
Plaats
|
Amsterdam
|
Datum
|
9 maart 2015
|
Vraag1
Wat is uw reactie op de AMvB en toelichting?
Als adviseur met 23 jr ervaring in financiële diensten, in het veld, kan ik u met zekerheid vertellen dat cliënten meer dan voldoende zijn benaderd voor hersteladvies. Cliënten zijn 'activeringsmoe' geworden. Dit uit zich in het stoppen van de communicatie, brieven worden niet gelezen, telefoontjes niet beantwoord, fysieke afspraken worden vergeten, na een uur advies wordt snel naar het argumen' ik verander niets, ik heb geen interesse' gegeven. Dit zijn de cliënten die overgebleven zijn, die niet geactiveerd zijn. Wist u dat er adviseurs organisaties zijn opgericht die juist een woekerdiscussie opstarten of warm houden, puur omdat zij geld ermee verdienen? Het is ze nooit gelukt om iets oneigenlijks aan te tonen en ik heb op bijeenkomsten gemerkt dat de adviseurs die het meest geprofiteerd hebben van het provisiesysteem, nu tegen te verzekeraars zijn gekeerd omdat zij door het negatieve sentiment in beleggingen alle provisie terug moesten betalen aan de verzekeraar en daarna failliet gingen. Kantoor weg, cliënten kwijt, gezin uit elkaar, auto kwijt, collega's kwijt, Vervolg: Adviseur met lege handen en veel vrije tijd en een rancuneus gedachte. Dus als snel werden 'ontwoekerorganisaties' opgericht. Het wordt tijd om na 9 jaar het woekergesprek te beëindigen en opnieuw te beginnen. Desnoods wikkelt de verzekeraar de 'overgebleven' woekerpolissen direct af en verbetert deze eenzijdig. Het is zeker tijd om de negativiteit te veranderen in positiviteit zodat partijen (verzekeraar, adviseur en client) zich eindelijk normaal kunnen gedragen.