Beleidslijn grote rivieren 2025
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | 6085 DD Horn |
Datum | 8 november 2024 |
Vraag1
U kunt tot en met 15 november 2024 op deze website reageren op de voorgestelde wijzigingen. Wij nodigen u graag uit om te reageren op (één of meer van) de volgende zeven punten:Bgr 2025:
1. Een strenger beleid bij verlenen van omgevingsvergunningen voor bepaalde niet-riviergebonden activiteiten in het rivierbed.
De wijzigingen in het Bkl, het Bal en de Or:
2. De keuze om het bestaande onderscheid in het rivierbed tussen een bergend deel en een stroomvoerend deel te laten vervallen en een gelijk beleid voor deze gebieden vast te stellen;
3. De aanpassing van de lijst van activiteiten die een omgevingsplan kan toelaten;
4. De wijziging van het toepassingsbereik van een aantal instructieregels;
5. De aanvulling van de voorwaarden voor het toelaten van activiteiten;
6. De wijziging van de aanwijzing van het rivierbed;
7. De uitbreiding van de vergunningplicht voor het permanent afmeren van woonschepen of andere drijvende werken.
Vragen: Zullen de toekomstige Maashavenactiviteiten en water-/sliblozingen van industrieterrein Zevenellen het projectplan Waterwet Kaderrichtlijn Water Maas, Tranche 3, Maatregelen Ecologisch Herstel, Rijkswaterstaat, deelproject 6, o.a. verbeteren oppervlaktewater en Maasoever bij Buggenum - overigens een lovenswaardig project - teniet doen en zal hierdoor Nederlands en Europees belastinggeld 'in het water worden gesmeten'? Of is het mogelijk dat Provincie Limburg en Gemeente Leudal dusdanig strenge voorwaarden aan water-/sliblozing door bedrijven zullen moeten stellen zodat het projectplan Waterwet Kaderrichtlijn Water Maas, Tranche 3, deelproject 6 ondanks de lozingen toch succesvol zal kunnen zijn?