Besluit Vrijstelling rijbewijs C

Reactie

Naam Medux (Fleetmanager R Hoogakker)
Plaats Utrecht
Datum 21 oktober 2024

Vraag1

U kunt tot en met 11 november 2024 via deze website reageren op alle onderdelen van het besluit en de toelichting. Verwacht u dat de regeling effect zal hebben op u of uw organisatie?
Binnen de hulpmiddelen markt zijn wij de koploper in de verduurzaming en staan we op een kruising welke kant we op moeten. En dan heb ik het met name over onze logistieke voertuigen die grote afstanden moeten rijden en zware hulpmiddelen moeten transporteren (bedden/scootmobielen/elektrische rolstoelen/ect.) Kies je momenteel voor het grootste accupakket dan kom je over de 3500 kg heen en is dus een bestuurder nodig met minimaal C1 rijbewijs en dan nog maar te zwijgen over alle andere rompslomp zoals tachograaf plicht, code 95 en rijtijdenbesluit. Maar waar halen we berijders met minimaal een C1 rijbewijs vandaan? Of laten we onze huidige berijders hun C1 rijbewijs halen? Als het deze kant op gaat heeft geen rijschool tijd, niet te betalen en CBR lange afrijtijden. Kortom dan toch terugkeuren naar B rijbewijs met kans op overbelading, etc, en zelfs meer voertuigen omdat je veel minder kan meenemen. Wil je door vergroenen draai ajb dit terug naar B rijbewijs. Logistiek Nederland zal je hier een groot plezier mee doen.