Wetsvoorstel bevoegdheden schoolonderwijs jonge en oudere kind
Reactie
Naam
|
Mevr Mjag Joosten
|
Plaats
|
Venlo
|
Datum
|
28 januari 2021
|
Vraag1
Hoe beziet u het voorstel voor nieuwe bevoegdheden, mogelijk ook met het oog op arbeidsmarktperspectief? En moeten bekwaamheidseisen hierop aangepast worden? Zo ja, hoe?
Denk dat dit er NIET voor zorgt dat er meer mannen komen!
Het lijkt me belangrijk dat iedereen die de pabo gaat volgen alle leeftijdsgroepen een keer heeft ervaren!
Gewoon de bekwaamheidseisen aanhouden!
Vraag2
Welke leeftijdsgrens (of jaarlaag-grens) zou u hanteren voor het jonge en het oudere kind – en waarom? Of op welke manier zou u dit willen bepalen?
Jonge kind t/m groep 4 vanuit spel langzamerhand richting school leren. Bij evt combi 2/3 is dit ook fijner. Samen werken, samen spelen!
Oudere kind 5 t/m 8 gericht op samenwerken samen leren !
Vraag3
Vindt u het nodig om de toelatingseisen voor de pabo aan te passen aan de nieuwe bevoegdheden? Zo ja, hoe zou u deze willen vormgeven?
Nee aan beide dezelfde eisen stellen. Anders lijkt het alsof je voor het jonge kind minder capaciteiten moet hebben ( als kleuterjuf die 30 jaar in het onderwijs staat kan ik je zeggen dat je misschien zelfs wel meer in je macht moet hebben)
Vraag4
Heeft u nog aandachtspunten bij het moment van inwerkingtreding van wetgeving per studiejaar 2022-2023?
Vooral bij het jonge kind veel theorie, dat is in de loop der tijd verloren gegaan... terug naar KLOS kennis. Vervolgens veel praktijk , daar leer je het geleerde toe te passen.. dus meer stagedagen ipv een dag in de week.