Wetsvoorstel bevoegdheden schoolonderwijs jonge en oudere kind
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Nieuwerbrug aan den rijn
|
Datum
|
6 januari 2021
|
Vraag1
Hoe beziet u het voorstel voor nieuwe bevoegdheden, mogelijk ook met het oog op arbeidsmarktperspectief? En moeten bekwaamheidseisen hierop aangepast worden? Zo ja, hoe?
Ik vind het een bijzonder slecht idee. Ik zou het persoonlijk omdraaien om problemen op scholen te voorkomen. Een standaard opleiding met specialisatiemogelijkheden.
Vraag2
Welke leeftijdsgrens (of jaarlaag-grens) zou u hanteren voor het jonge en het oudere kind – en waarom? Of op welke manier zou u dit willen bepalen?
Zie hierboven. Hier wil ik niet eens antwoord op geven. Er bestaat tevens geen jonge en oudere kind. Wel een ontwikkelingsfase. Misschien eerst verdiepen in de literatuur?
Vraag3
Vindt u het nodig om de toelatingseisen voor de pabo aan te passen aan de nieuwe bevoegdheden? Zo ja, hoe zou u deze willen vormgeven?
Nee. Er moet beter onderwijs onderwezen worden, dan pas kunnen studenten slagen. Ahum toetsen om het toetsen of leren om te slagen?
Vraag4
Heeft u nog aandachtspunten bij het moment van inwerkingtreding van wetgeving per studiejaar 2022-2023?
Zie bovenstaande.