Wetsvoorstel bevoegdheden schoolonderwijs jonge en oudere kind
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Zutphen
|
Datum
|
29 januari 2021
|
Vraag1
Hoe beziet u het voorstel voor nieuwe bevoegdheden, mogelijk ook met het oog op arbeidsmarktperspectief? En moeten bekwaamheidseisen hierop aangepast worden? Zo ja, hoe?
Heel goed plan: de splitsing jongere schoolkind en oudere schoolkind. Het komt tegemoet aan de voorkeur van de toekomstige leerkrachten maar vooral ook komt het ten goede aan de kinderen. Jongere kinderen vragen een heel andere aanpak, benadering en begeleiding dan het oudere schoolkind.
Vraag2
Welke leeftijdsgrens (of jaarlaag-grens) zou u hanteren voor het jonge en het oudere kind – en waarom? Of op welke manier zou u dit willen bepalen?
groep: 1t/m 3
groep 4/ t/m 6
De kinderen van groep 1 t/m 3 hebben een warme omhullende sfeer nodig. Leerkrachten moeten in de opleiding het belang leren zien van de herhaling en van ritme en regelmaat. Ze moeten het geduld en het enthousiasme ontwikkelen om deze jonge kinderen mee te nemen in de fantasie wereld en ze al spelend laten leren.