Wetsvoorstel bevoegdheden schoolonderwijs jonge en oudere kind
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Houten
|
Datum
|
29 januari 2021
|
Vraag1
Hoe beziet u het voorstel voor nieuwe bevoegdheden, mogelijk ook met het oog op arbeidsmarktperspectief? En moeten bekwaamheidseisen hierop aangepast worden? Zo ja, hoe?
Prima voorstel om te splitsen. Enerzijds omdat mensen dan misschien wel kiezen voor de pabo.
Anderzijds omdat het jonge kind, de kleuter een specifiekere opleiding vraagt!
Vraag2
Welke leeftijdsgrens (of jaarlaag-grens) zou u hanteren voor het jonge en het oudere kind – en waarom? Of op welke manier zou u dit willen bepalen?
Groep 1, 2 en 3 behorend bij het jonge kind, de rest bij het oudere kind.
De onderbouw zou veel speelser in moeten gaan op de ontwikkeling van het kind.
Als oud KLOS er juich ik toe dat de opleiding specifieker wordt!
Vraag3
Vindt u het nodig om de toelatingseisen voor de pabo aan te passen aan de nieuwe bevoegdheden? Zo ja, hoe zou u deze willen vormgeven?
Toelatingseisen zouden meer gericht moeten zijn op de praktijk. Er zijn nu wel eens stagiairs die totaal geen gevoel hebben bij jonge kinderen of onderwijs. Laat een aantal dagen meedraaien in n klas dan zie je al snel of iemand het in zich heeft of niet.
Vraag4
Heeft u nog aandachtspunten bij het moment van inwerkingtreding van wetgeving per studiejaar 2022-2023?
Nu even niet