Wetsvoorstel bevoegdheden schoolonderwijs jonge en oudere kind
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Zeewolde
|
Datum
|
6 januari 2021
|
Vraag1
Hoe beziet u het voorstel voor nieuwe bevoegdheden, mogelijk ook met het oog op arbeidsmarktperspectief? En moeten bekwaamheidseisen hierop aangepast worden? Zo ja, hoe?
Een nog grotere uitdaging om formatie rind te krijgen, wat als je als leerkracht in de andere bouw wilt werken, invallers zijn niet breed inzetbaar etc
Na 1e jaar specialisatie oudere kind jonger kind, maar bevoegdheid voor groep 1 t/m 8 behouden
Vraag2
Welke leeftijdsgrens (of jaarlaag-grens) zou u hanteren voor het jonge en het oudere kind – en waarom? Of op welke manier zou u dit willen bepalen?
Groep 1 t/m 3 en 4 t/m8
Vraag3
Vindt u het nodig om de toelatingseisen voor de pabo aan te passen aan de nieuwe bevoegdheden? Zo ja, hoe zou u deze willen vormgeven?
Nee
Vraag4
Heeft u nog aandachtspunten bij het moment van inwerkingtreding van wetgeving per studiejaar 2022-2023?
Meer mannen in het onderwijs krijg je niet door deze aanpassing van wet. Meer mannen krijg je door onderwijs dynamisch en flexibel te maken. Dat geldt ook voor vrouwen. Laat scholen meer zélf hun onderwijs vorm geven, dat daagt (nieuwe) leerkrachten uit en komt ten goede aan de kwaliteit