Wetsvoorstel bevoegdheden schoolonderwijs jonge en oudere kind
Reactie
Naam
|
Optimus PO (Drs. HJTh van Ven)
|
Plaats
|
Grave
|
Datum
|
10 januari 2021
|
Vraag1
Hoe beziet u het voorstel voor nieuwe bevoegdheden, mogelijk ook met het oog op arbeidsmarktperspectief? En moeten bekwaamheidseisen hierop aangepast worden? Zo ja, hoe?
Voorkom een scheiding tussen de routes jonge en oudere kind meteen vanaf start pabo . Eerst een generiek jaar of wellicht twee . Daarna differentiatie routes jonge oudere kind . Differentiatie vanaf de poort geeft een significant kwaliteitsrisico naar het niveau van de leraar .
Vraag2
Welke leeftijdsgrens (of jaarlaag-grens) zou u hanteren voor het jonge en het oudere kind – en waarom? Of op welke manier zou u dit willen bepalen?
2-8 en 9-14
Vraag3
Vindt u het nodig om de toelatingseisen voor de pabo aan te passen aan de nieuwe bevoegdheden? Zo ja, hoe zou u deze willen vormgeven?
Nee , voorkom dat cognitief Zwakkere leerlingen de jonge kindroute aangrijpen . Geeft alleen maar uitval en druk op kwaliteit .
Vraag4
Heeft u nog aandachtspunten bij het moment van inwerkingtreding van wetgeving per studiejaar 2022-2023?
Een zeer slechte ontwikkeling bedacht door lieden die twijfelachtige kennis hebben van de opleiding en beroep leraar . Zorg dat dat de beste leerlingen leraar willen worden. Dus hoge eisen en goede betaling zijn cruciaal