Wetsvoorstel bevoegdheden schoolonderwijs jonge en oudere kind
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Amersfoort
|
Datum
|
29 januari 2021
|
Vraag1
Hoe beziet u het voorstel voor nieuwe bevoegdheden, mogelijk ook met het oog op arbeidsmarktperspectief? En moeten bekwaamheidseisen hierop aangepast worden? Zo ja, hoe?
Ik heb zelf de pabo gedaan en in het derde jaar kon ik de keuze maken tussen jonge kind (gr 1/4) en oudere kind (gr 5/8). Op de pabo heb ik de keus voor het jonge kind gemaakt. Pas na mijn afstuderen kwam ik er achter (door een vacature in groep 8) dat ik het oudere kind veel leuker vond! Ik vind dus dat de pabo niet gesplitst moet worden, omdat je anders een diploma haalt voor 1 specifieke doelgroep. Ook belemmert dit de inval grens. Ben jij opgeleid voor jonge kind en zoeken ze iemand voor het oudere kind? Dan hebben ze op dat moment nog minder invallers ben ik bang.
Vraag2
Welke leeftijdsgrens (of jaarlaag-grens) zou u hanteren voor het jonge en het oudere kind – en waarom? Of op welke manier zou u dit willen bepalen?
Geen
Vraag3
Vindt u het nodig om de toelatingseisen voor de pabo aan te passen aan de nieuwe bevoegdheden? Zo ja, hoe zou u deze willen vormgeven?
-
Vraag4
Heeft u nog aandachtspunten bij het moment van inwerkingtreding van wetgeving per studiejaar 2022-2023?
-