Wetsvoorstel bevoegdheden schoolonderwijs jonge en oudere kind
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Zwolle
|
Datum
|
29 januari 2021
|
Vraag1
Hoe beziet u het voorstel voor nieuwe bevoegdheden, mogelijk ook met het oog op arbeidsmarktperspectief? En moeten bekwaamheidseisen hierop aangepast worden? Zo ja, hoe?
Ik vind van niet ik vind dat de pabos gewoon beter hun best moeten doen hun studenten fatsoenlijk op te leiden. Als dit zo wordr aangepast wordt mijn diploma ook weer minder waard omdat de pabos hun werk niet doen
Vraag2
Welke leeftijdsgrens (of jaarlaag-grens) zou u hanteren voor het jonge en het oudere kind – en waarom? Of op welke manier zou u dit willen bepalen?
Ik vind het echt onzin dit te doen. Groep 1,2 en groep 3 is totaal niet te vergelijken. Het probleem ligt niet in dat mannen niet bij de kleuters willen, wat hier de reden is volgens de onderzoekers. Het probleem is dat de pabo zich op vrouwen richt en dat er vrijwel geen koppeling tussen theorie en praktijk is.
Vraag3
Vindt u het nodig om de toelatingseisen voor de pabo aan te passen aan de nieuwe bevoegdheden? Zo ja, hoe zou u deze willen vormgeven?
Nee, de pabo moet hoge toelatingseisen houden, ik heb me ook naar de stront moeten werken voor mijn diploma en dat is maar goed ook. De pabos moeten gewoon meer hun best doen als het gaat om koppeling met de praktijk en rekening houden met de leerstijlen van mannen/ doeners in het algemeen.
Vraag4
Heeft u nog aandachtspunten bij het moment van inwerkingtreding van wetgeving per studiejaar 2022-2023?
Doe dit aub niet, pabo studenten moeten in staat zijn alle groepen te voorzien. Anders wordt je met een jongekind diploma helemaal nooit meer aangenomen tenzij je een wulps jong meisje bent. Het moedigt sexisme en discriminatie aan! Hoe durft u?!