Wetsvoorstel bevoegdheden schoolonderwijs jonge en oudere kind
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Amersfoort
|
Datum
|
29 januari 2021
|
Vraag1
Hoe beziet u het voorstel voor nieuwe bevoegdheden, mogelijk ook met het oog op arbeidsmarktperspectief? En moeten bekwaamheidseisen hierop aangepast worden? Zo ja, hoe?
Genoeg kennis van onder meer de doorgaande leerling is erg belangrijk voor een bekwame leerkracht. In het laatste jaar een specialisatie voor jonge of oude kind is genoeg. Niet opsplitsen!!
Vraag2
Welke leeftijdsgrens (of jaarlaag-grens) zou u hanteren voor het jonge en het oudere kind – en waarom? Of op welke manier zou u dit willen bepalen?
Nu is er onderbouw, middenbouw en bovenbouw; dat is erg duidelijk en goed. Jonge kind is groep 1 - 4, 5 -8 kun je dan als oudere kind bestempelen.
Vraag3
Vindt u het nodig om de toelatingseisen voor de pabo aan te passen aan de nieuwe bevoegdheden? Zo ja, hoe zou u deze willen vormgeven?
Nee!
Vraag4
Heeft u nog aandachtspunten bij het moment van inwerkingtreding van wetgeving per studiejaar 2022-2023?
Ga niet opsplitsen! Dit gaat de opleiding en het werkveld geen goed doen. Twijfelachtig of dit zal gaan leiden tot meer mannelijke aanmeldingen. Accepteer het dat het aantal mannelijke aanmeldingen veel lager is dan dat dit vroeger was.