Wetsvoorstel bevoegdheden schoolonderwijs jonge en oudere kind
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Woerden
|
Datum
|
29 januari 2021
|
Vraag1
Hoe beziet u het voorstel voor nieuwe bevoegdheden, mogelijk ook met het oog op arbeidsmarktperspectief? En moeten bekwaamheidseisen hierop aangepast worden? Zo ja, hoe?
Ik zie dit als een extra poging om nog meer ongelijkheid in salariëring te creëren.
Beter kun je het verplicht stagelopen in de onderbouw afschaffen, zodat mensen, niet alleen mannen (!), zelf kunnen kiezen welke ervaring ze willen opdoen.
Vraag2
Welke leeftijdsgrens (of jaarlaag-grens) zou u hanteren voor het jonge en het oudere kind – en waarom? Of op welke manier zou u dit willen bepalen?
Als ik dit al zou aanmoedigen, dan zou ik pleiten voor een glijdende overgang. Jonge kind tot groep 4, oudere kind vanaf groep 3.
Maar zoals gezegd, ik vind het een absurd idee.
Vraag3
Vindt u het nodig om de toelatingseisen voor de pabo aan te passen aan de nieuwe bevoegdheden? Zo ja, hoe zou u deze willen vormgeven?
Ja, maak er een universitaire opleiding van
Laat mensen met een mbo opleiding eerst een assessment doen, zodat mensen die niet voor de klas zouden moeten wegens gebrek aan eigen vaardigheden en kennis, dat nu ook niet meer kunnen.
Vraag4
Heeft u nog aandachtspunten bij het moment van inwerkingtreding van wetgeving per studiejaar 2022-2023?
Ja, niet doen dus.