Wetsvoorstel bevoegdheden schoolonderwijs jonge en oudere kind
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Castricum
|
Datum
|
6 januari 2021
|
Vraag1
Hoe beziet u het voorstel voor nieuwe bevoegdheden, mogelijk ook met het oog op arbeidsmarktperspectief? En moeten bekwaamheidseisen hierop aangepast worden? Zo ja, hoe?
Ik vind het een goed idee. Ik zie goede studenten stranden op stages in de bovenbouw en andersom. Het is ook een goed idee dat de brede opleiding blijft bestaan voor degenen die dat willen. Bekwaamheidseisen moeten daarop vanzelfsprekend worden aangepast en onderbouw studenten hoeven geen stage te lopen in de bovenbouw en andersom.
Vraag2
Welke leeftijdsgrens (of jaarlaag-grens) zou u hanteren voor het jonge en het oudere kind – en waarom? Of op welke manier zou u dit willen bepalen?
Groep 1-4 en groep 5-8 (onder en bovenbouw) of groep 1-3 en 4-8. Dit omdat het spelenderwijs leren uit de onderbouw ander leerkrachtgedrag nodig heeft dan de meer gestructureerde manier van werken in de bovenbouw.
Vraag3
Vindt u het nodig om de toelatingseisen voor de pabo aan te passen aan de nieuwe bevoegdheden? Zo ja, hoe zou u deze willen vormgeven?
Ik denk dat dezelfde toelatingseisen kunnen blijven bestaan.
Vraag4
Heeft u nog aandachtspunten bij het moment van inwerkingtreding van wetgeving per studiejaar 2022-2023?
Nee.