Wijzigingsbesluit BIG-nummer
Reactie
Naam
|
M. Postuma
|
Plaats
|
Waalre
|
Datum
|
9 juli 2019
|
Vraag1
1. Vindt u het ontwerp duidelijk over waar en hoe het BIG-nummer bekend gemaakt moet gaan worden? Indien niet, op welk punt of welke punten is het ontwerp niet duidelijk?
Nee; veelal wordt nu gecommuniceerd met de AGB code. Deze AGB code is direct te herleiden tot de BIG. Onduidelijk is nu of de BIG code de AGB code gaat overschrijden wat zou betekenen dat alle communicatie met de AGB zal moeten worden aangepast naar de BIG.
Vraag2
2. Verwacht u dat het besluit zal leiden tot onevenredige administratieve lasten? Zo ja, kunt u concreet omschrijven waar die administratieve lasten in bestaan?
Aanpassingen nemen altijd administratieve lasten met zich mee. An zich valt dat te elimineren.
De kosten die het met zich meebrengt zijn van groter belang, met name voor de kleinere organisaties.
Vraag3
3. Het ontwerp geeft als mogelijkheid om op niet-digitale manier het BIG-nummer kenbaar te maken de bekendmaking in de wachtruimte. Ziet u andere manieren (die minstens zo effectief zijn als het kenbaar maken in de wachtruimte) om het BIG-nummer op niet-digitale wijze kenbaar te maken?
-
Vraag4
4. In het ontwerp wordt nu een aantal situaties genoemd waarin het BIG-nummer kenbaar moet worden gemaakt door BIG-geregistreerde beroepsbeoefenaren. Heeft u nog suggesties om het BIG-nummer op andere wijze kenbaar te maken, die minstens zo effectief is en minder lasten met zich meebrengt?
Koppeling van de AGB code met de BIG code. hierdoor wordt ook snel inzichtelijk voor de patiënt of ze te maken hebben met een medisch specialist of met een bijvoorbeeld een verpleegkundige.