Wijzigingsbesluit BIG-nummer

Reactie

Naam S de Wal
Plaats Loosdrecht
Datum 12 juli 2019

Vraag2

2. Verwacht u dat het besluit zal leiden tot onevenredige administratieve lasten? Zo ja, kunt u concreet omschrijven waar die administratieve lasten in bestaan?
Ja, het plaatsen van big nummer op website is Eenmalige handeling, echter, het plaatsen van big nummer bij elke e-mail geeft constante druk om dit in te voeren/niet te vergeten.
Als ik patiënten terugmail over een bevestiging van afspraak of vraag over nota etcetera dan vind ik het overbodig. Als het gaat om een officiële verwijsbrief kan ik me d indenken dat het nut heeft, en dat valt ook gemakkelijk voor te programmeren.

Vraag3

3. Het ontwerp geeft als mogelijkheid om op niet-digitale manier het BIG-nummer kenbaar te maken de bekendmaking in de wachtruimte. Ziet u andere manieren (die minstens zo effectief zijn als het kenbaar maken in de wachtruimte) om het BIG-nummer op niet-digitale wijze kenbaar te maken?
Nee, wachtkamer en website prima. Alle briefwisseling zwaar overtrokken. Als het op 1 digitale en 1 niet digitale manier zichtbaar is moet dat voldoende zijn.

Vraag4

4. In het ontwerp wordt nu een aantal situaties genoemd waarin het BIG-nummer kenbaar moet worden gemaakt door BIG-geregistreerde beroepsbeoefenaren. Heeft u nog suggesties om het BIG-nummer op andere wijze kenbaar te maken, die minstens zo effectief is en minder lasten met zich meebrengt?
Ja alleen op website en in wachtkamer