Wetsvoorstel bovenbouw havo-vwo
Reactie
Naam
|
n timmers
|
Plaats
|
willemstad
|
Datum
|
26 oktober 2012
|
Vraag1
Welke opmerkingen heeft u over het wetsvoorstel inzake de Tweede Fase havo en vwo?
1: behoud van het vak ckv als verplicht vak voor alle leerlingen in de bovenbouw van havo en vwo
2: behoud van een reële keuzemogelijkheid voor een kunstvak in het profiel C&M op havo.
In Nederland heeft men nog niet door dat er meerdere intelligenties zijn dan alleen de cognitieve. In andere landen worden ook de verbaal/linguïstische intelligentie (woordslim) de logisch/mathematische intelligentie (rekenslim), de visueel/ruimtelijke intelligentie (beeldslim), de muzikaal/ritmische intelligentie (muziekslim), de lichamelijke/kinesthetische intelligentie (beweegslim), de interpersoonlijke intelligentie (mensslim), de intrapersoonlijke intelligentie (zelfslim) en de natuurgerichte intelligentie (natuurslim).
In vakken als CKV en Kunst en TEHATEX worden leerlingen op andere manieren aan het werk gezet en beoordeeld dan altijd maar die boekkennis. Praktische oplossingen bedenken voor "problemen" is een prachtige leerschool voor latere werkplekken.
Daarnaast loopt NL al zo ver achter op gebied van kunst en cultuur, gaan we dat de gewone jongeling nu ook op school nog ontzeggen?
Volgens mij kunnen heren en dames politici zelf wel een paar goede lesjes CKV gebruiken. Weten ze eigenlijk hoe die lessen ingevuld worden?