Wetsvoorstel bovenbouw havo-vwo
Reactie
Naam
|
Drachtster Lyceum; OSG Singelland (A. van Stempvoort)
|
Plaats
|
Groningen
|
Datum
|
11 oktober 2012
|
Vraag1
Welke opmerkingen heeft u over het wetsvoorstel inzake de Tweede Fase havo en vwo?
Dag, Ik neem aan dat ik geen inhoudelijke argumenten meer hoef toe te voegen; anderen hebben dat reeds gedaan.
Op digischool ben ik nog geen reactie tegengekomen over het negeren van het rapport van de Verkenningscommissie, die immers een "nieuw eindexamenvak" en een "verbetering/versterking van CKV" heeft gemaakt.
Het lijkt er op dat de minister zich niet laat "hinderen" door inhoudelijke kennis van (het belang) van dit vak.
Op mijn school hebben wij een PRACHTIG CKV systeem, bestaande uit een twaalftal workshops waar de leerlingen er drie van kiezen.
Er is een cultuurclub van 20 leerlingen die geheel zelfstandig het culturele aanbod bij ons op school en buiten onze school naar de leerlingen "brengen". Er zijn diverse samenwerkingsverbanden en -verbandjes met culturele instellingen in onze schoolbuurt.
Wij hebben een heel prima school, maar cultuur is moelijk en daar moet dus "beleid" op. Zonder lessen (en verplichting!) geen beleid mogelijk. Ik ben dus heel erg TEGEN dit wetsvoorstel dat wat mij betreft enorm vreemd uit de lucht komt vallen.
Met vriendelijke groet, Marieke van Stempvoort
Drachtster Lyceum