Wetsvoorstel bovenbouw havo-vwo
Reactie
Naam
|
p.j. wytzes
|
Plaats
|
haarlem
|
Datum
|
15 oktober 2012
|
Vraag1
Welke opmerkingen heeft u over het wetsvoorstel inzake de Tweede Fase havo en vwo?
Behoorlijk ondoordacht en kortzichtig. Er wordt enorm op die kernvakken ingezet terwijl algemene culturele vormgeving voor iedere leerling een must zou moeten zijn. Helemaal nu het vanuit huis soms in het geheel niet of veel te weinig wordt aangeboden. Cultuur is binnen de maatschappij van groot belang: niet alleen werkt het verbindend tussen de verschillende volkslagen maar daarnaast zorgt het evenzeer voor broodnodige cross-referentie in een (school)wereld waarin de focus wel erg gelegd wordt op de exacte vakken en de daaraan ten grondslag liggende wens (vanuit de overheid) om in internationaal opzicht een ´goed´figuur te slaan op de opleidingsladder.
Terugdraaien dus dat plan en kinderen op school verplicht laten kennis nemen van dit nuttige en ook leuke vak waarmee de betreffende docenten hun leerlingen wel degelijk zeer waardevolle kennis overbrengen.