Wetsvoorstel bovenbouw havo-vwo
Reactie
Naam
|
Ulenhofcollege (K. van Marle)
|
Plaats
|
Doetinchem
|
Datum
|
1 oktober 2012
|
Vraag1
Welke opmerkingen heeft u over het wetsvoorstel inzake de Tweede Fase havo en vwo?
Dit voorstel getuigt van een volkomen ireeële verondestelling, dat verplichte wiskunde leidt tot beter geschoolde leerlingen of later in de maatschappij beter zullen functioneren: dat deze waanzin opnieuw weer de kop gaat opsteken, getuigt opnieuw van een grof gebrek aan politiek inzicht m.b.t. de inhoud en invulling van het V.O.
Dat daarmee de uiterst minimale kennis van en ervaring m.b.t. de diverse kunstdisciplines ook in de praktijk zullen worden afgeschaft, bevestigt bovenstaande stelling des te meer.
Vanuit mijn jarenlange ervaring in het VO, met name met kunst en kunstvakken, weet ik des te beter, welke waarden deze vakken voor een leerling kunnen hebben.
Door ze langzaam maar zeker weg te bezuingigen t.g.v. het op een voetstuk geplaatste wiskunde, zullen vele leerlingen in hun algemene vorming op termijn zeker worden benadeeld.
Ik wil u dan ook met klem vragen, seriues te overwegen dit wetsvoorstel niet in behandeling te willen nemen.
Klaas van Marle 57 jaar
leraar Ulenhofcollege, Doetinchem