Wetsvoorstel bovenbouw havo-vwo

Reactie

Naam Dockingacollege (T.M.M. Feldbrugge)
Plaats Oudwoude
Datum 11 oktober 2012

Vraag1

Welke opmerkingen heeft u over het wetsvoorstel inzake de Tweede Fase havo en vwo?
CKV als apart van opheffen is een enorme verarming van de cruciale persoonlijke, emotionele en creatieve ontwikkelingen bij de volwassenen van de toekomst, zo ook het besef van de waarde van cultureel erfgoed.
Willen we het vak onderbrengen in de vakken geschiedenis en Nederlands dan leef ik met de mensen mee, die zelf geen affectie hebben met de inhoud van het vak CKV. Ik kom bij mij op school collega's tegen, die de vakken nonsens vinden. Wat jammer nu dat zij tegen hun zin kunst en cultuur in hun vakken moeten integreren. Met respect voor hun hoog te houden doelen, grammatica en jaartallen opnoemen en verhalend onderwijzen. Niet "wetende" dat onderandere dankzij kunst en cultuur de wereld zichtbaar is. Er zal allicht een deel van de docenten zijn die CKV een warm hart toedragen, maarrr,hebben/krijgen zij de tijd om hun expertise weer te door te geven aan de leerlingen? Hun hart gaat in eerste instantie naar hun hoofdvak. Wij hebben CKV in ons hart en kunnen dat uiten. Hoe worden de docenten Ne en gesch. in de toekomst voorbereid? Of, zal ik toch maar mijn aantekening geschiedenis gaan halen?