Wetsvoorstel bovenbouw havo-vwo
Reactie
Naam
|
Mavo Roermond (P.D.L.J. van der Borgh)
|
Plaats
|
Veldwezelt
|
Datum
|
8 oktober 2012
|
Vraag1
Welke opmerkingen heeft u over het wetsvoorstel inzake de Tweede Fase havo en vwo?
Het mag duidelijk zijn dat de minister de weg kwijt is.
Van internationaal onderzoek naar het belang van goede docenten begrijpt ze niet bijster veel. Voorbeeld Finland.
Je kunt de hele week met de kernvakken bezig zijn maar als het niveau van de docenten opleidingen blijft dalen heeft dat geen zin.
Als de minister wil dat het niveau van onze leerlingen omhoog gaat cq niet verder mag dalen, Dan hebben we betere docenten nodig dan moet ze de docenten opleidingentoetsen! Hoe: heel eenvoudig elk jaar maken de studenten van de leraren opleidingen samen met alle vwo eindexamen kandidaten het vwo examen voor hun vakgebied >> 80 van de antwoorden moet voldoende zijn. Anders worden ze niet bevorderd.
Met goede creatieve docenten voor de klas gaat het niveau van de leerlingen omhoog. En is een afbraak van de culturele vakken niet nodig.
En die onzinnige naamsverandering (grieks en latijn) zorgt ook maar voor onnodig werk.
mvg Dominique