Wetsvoorstel bovenbouw havo-vwo
Reactie
Naam
|
Fontys Hogeschool voor de Kunsten (FHK) (T.J.M. Hoeijmakers)
|
Plaats
|
Tilburg
|
Datum
|
16 oktober 2012
|
Vraag1
Welke opmerkingen heeft u over het wetsvoorstel inzake de Tweede Fase havo en vwo?
Als student aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten (docent muziek) wil ik graag mijn standpunt aangaande dit wetsvoorstel naar voren brengen.
Naar mijn mening moet de school een plek zijn waar leerlingen in contact kunnen komen met alle facetten die onze samenleving zo divers maken. Cultuur en kunst horen hier uitdrukkelijk bij!!
Het vak CKV biedt leerlingen de mogelijkheid kennis te maken met zaken waar ze niet iedere dag tegenaan lopen. Een verbreding van hun horizon is het gevolg. Hierdoor zijn ze voor hun verdere leven in staat beslissingen op een bredere basis te maken.
Voor veel leerlingen is het val CKV het hoogtepunt van hun schooldag. Waarom? Hier kunnen ze hun creativiteit de vrije loop laten gaan en hun (nog verborgen talenten) ontwikkelen.
Bovendien mag het begrip en de tolerantie voor elkaar in de Nederlandse samenleving wel wat gestimuleerd worden. Hiervoor moeten we elkaar begrijpen. Cultuur en kunst bepalen een samenleving. Ook hier kan het vak CKV zijn steentje bijdragen.
Geachte minister, ga voorzichtig om met het vak CKV. We hebben dit hard nodig!!