Wetsvoorstel bovenbouw havo-vwo

Reactie

Naam De hr. D. Decoene
Plaats Bredene
Datum 27 november 2012

Vraag1

Welke opmerkingen heeft u over het wetsvoorstel inzake de Tweede Fase havo en vwo?
Vorig jaar kregen we via een infosessie in de lagere school van onze kinderen te horen dat zou breder geëvalueerd worden, zodat niet enkel rekening wordt gehouden met hoofdvakken en verwachte sterktes maar veeleer op alle aspecten van het menselijk zijn. Prompt borrelde in mij een stil hoera-gejuich op. Ook leerlingen met ‘andere’ talenten zouden meer aan hun trekken komen, de schoolse opvoeding zou meer opengetrokken worden enz. Des te pijnlijker komt het bericht aan dat onderwerp is van deze campagne. Wordt dan met twee agenda’s gewerkt ? Is dan nog niet voldoende bewezen dat werken aan artistieke opvoeding ook andere schoolresultaten, maar vooral ons gans menselijk zijn kan oppoetsen ? In een maatschappij waar aardig wat creativiteit nodig is om heelhuids door het leven te komen moet het ontwikkelen hiervan in de breedst mogelijke zin gestimuleerd worden. Het is echt zonde …