Consulaire dienstverlening

Reactie

Naam Johan Derk Felix Beltman
Plaats Chondean, petchabun, 67150, Thailand
Datum 2 juli 2018

Vraag5

Op het gebied van consulaire dienstverlening en visumverlening is er de afgelopen tijd voor de klanten sprake geweest van enkele zichtbare veranderingen in de dienstverlening, zoals digitalisering (bij de aanvraag van diensten), een bredere 247 bereikbaarheid en een nauwere samenwerking internationaal en met stakeholders om betere diensten aan de klanten te kunnen verlenen.

Wat zijn uw andere ideeën en suggesties om de consulaire dienstverlening in het buitenland te verbeteren? Welke aspecten in de consulaire dienstverlening zijn hierin belangrijk? En welke aspecten zijn hierin minder belangrijk?
Even belangrijk als de 24/7 beschikbaarheid van consulaire dienst verlening is de daadwerkelijke openingstijden van een consulaire afdeling in het buitenland. Vermelden van openingstijden maar vervolgens merken dat slechts show is en dat bijvoorbeeld afspraak maken in de middaguren niet mogelijk is zal weinig begrip ontvangen bij Nederlanders in het buitenland.
Belangrijk is ook dat men als Nederlanderop het consulaat in het Nederlands wordt te woord gestaan en niet in het Engels.