Wetsvoorstel differentiatie exameneisen taal en rekenen
Reactie
Naam
|
F. Nijhof
|
Plaats
|
Huizen
|
Datum
|
6 juli 2016
|
Vraag1
Wat is uw reactie op de wijze waarop het niveau 2A voor Nederlandse taal is opgenomen in het wetsvoorstel?
Dit moeten we niet willen. Deze positieve discriminatie van niet-westerse allochtonen, die van dit wetsvoorstel het meest zullen profiteren, lopen later in hun loopbaan vast. Een potentiële werkgever moet erop kunnen vertrouwen dat sollicitanten, zonder onderscheid, aan alle eisen voldoen die een diploma meebrengt. We hebben eerder in Nederland, op instigatie van de PvdA, jarenlang niet-westerse allochtonen positief gediscrimineerd (voorkeursbehandeling) en dat heeft slecht uitgepakt op de werkvloer. Niet doen dus. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Vraag2
Wat is uw reactie op de wijze waarop de rekentoets 3S is opgenomen in het wetsvoorstel?
Dit moeten we niet willen. Deze positieve discriminatie van niet-westerse allochtonen, die van dit wetsvoorstel het meest zullen profiteren, lopen later in hun loopbaan vast. Een potentiële werkgever moet erop kunnen vertrouwen dat sollicitanten, zonder onderscheid, aan alle eisen voldoen die een diploma meebrengt. We hebben eerder in Nederland, op instigatie van de PvdA, jarenlang niet-westerse allochtonen positief gediscrimineerd (voorkeursbehandeling) en dat heeft slecht uitgepakt op de werkvloer. Niet doen dus. Gelijke monniken, gelijke kappen.