Gesloten consultaties
Na afloop van de consultatietermijn worden de ingekomen reacties bekeken en wordt eventueel het voorstel voor de wettelijke regeling aangepast. Nadat de ministerraad of de minister besloten heeft over het definitieve voorstel wordt in een verslag op hoofdlijnen informatie verschaft over de belangrijkste resultaten van de consultatie.
Er zijn in totaal 2880 consultaties, waarvan de consultatie is gesloten.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 269
- 270
- 271
- ...
- 288
- volgende pagina
-
Wijziging van artikel 13 Grondwet
Artikel 13 van de Grondwet is verouderd door de ontwikkelingen in de informatietechnologie. Dit wetsvoorstel vervangt de onschendbaarheid van het brief-, telefoon- en telegraafgeheim daarom door het brief- en telecommunicatiegeheim. Deze techniekonafhankelijke formulering betekent een uitbreiding van de reikwijdte van het communicatiegeheim in de Grondwet naar alle communicatiemiddelen.
-
Regelingen Marktmodel
In het kader van de invoering van leveranciersmodel per 1 april 2013 worden enkele ministeriele regelingen gewijzigd. Deze wijzigingen leiden tot aanpassing in de taakverdeling tussen de leverancier en de netbeheerder met betrekking tot de informatieverstrekking richting de kleinverbruiker inzake tariefwijzigingen en de voorwaarden die verbonden zijn aan de transportovereenkomst.
-
Openbaarmaking van gegevens over de naleving en uitvoering van regelgeving
De consultatie heeft betrekking op een wetsontwerp dat een specifieke wettelijke grondslag creëert voor de openbaarmaking van gegevens over de naleving en uitvoering van regelgeving uit het toezichtdomein van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit, de Inspectie voor de Gezondheidszorg en de Inspectie jeugdzorg.
-
Wetsvoorstel bovenbouw havo-vwo
Het wetsvoorstel betreft 4 maatregelen: • afschaffen verplichte vak ANW; • Scholen mogen zelf meer bepalen hoe zij culturele en kunstzinnige vorming aanbieden. Dat betekent dat CKV niet langer een verplicht examenvak is. Culturele en kunstzinnige vorming blijft uitdrukkelijk een wettelijke verplichting; • verplicht wiskunde voor havo C&M; • aanpassing vakbenamingen Latijnse taal en literatuur en Griekse taal en literatuur tot Latijnse taal en cultuur en Griekse taal en cultuur.
-
Implementatiewet richtlijn financiële congomeraten I
Het wetsvoorstel dient ter uitvoering van de richtlijn financiële conglomeraten I (2011/89/EU). Deze richtlijn brengt een aantal, in hoofdzaak technische wijzigingen aan in het toezicht op financiële conglomeraten.
-
Wijziging Wako
De Wet aansprakelijkheid kernongevallen bevat bepalingen die bij de toepassing van het Verdrag van Parijs inzake wettelijke aansprakelijkheid op het gebied van kernenergie in acht moeten worden genomen. Deze wijziging geeft toepassing aan artikel 1, onderdeel b, van dit verdrag.
-
Richtlijn collectieve beheersorganisaties
Verzamelen standpunten van belanghebbenden over het richtlijnvoorstel van de Europese Commissie ten aanzien van collectief beheer van auteurs- en naburige rechten en multiterritoriale licentiëring van muziekrechten op internet. Deze standpunten zullen worden gebruikt om de Nederlandse positie voor de onderhandelingen in Brussel nader te bepalen.
-
Systeemrelevantiebuffer
Net als andere landen wil de Nederlandse regering hogere kapitaalbuffers vereisen van banken die belangrijk zijn voor het financiële stelsel (“systeemrelevante banken”). Met de wettekst en de lagere regelgeving in deze consultatie kan de toezichthouder (DNB) banken en beleggingsondernemingen als systeemrelevant aanmerken en de hoogte van de vereiste buffer voor die instellingen vaststellen.
-
Wijzigingswet financiële markten 2014
Het wetsvoorstel Wijzigingswet financiële markten 2014 maakt onderdeel uit van de Wijzigingscyclus van nationale regelgeving op het terrein van de financiële markten. Uitgangspunt daarbij is dat jaarlijks alle wijzigingen op het terrein van de financiële markten in één wetsvoorstel worden opgenomen. Het wetsvoorstel heeft een beoogde inwerkingtredingsdatum van 1 januari 2014.
-
Wet vereenvoudiging formeel verkeer Belastingdienst
In het wetsvoorstel worden belangrijke stappen gezet op weg naar een nieuw heffingssysteem bij aanslagbelastingen. De Belastingdienst en de belastingplichtige kunnen daarin de aanslag soepel herzien. Daarmee kan de juiste belastingschuld eenvoudiger worden vastgesteld. Daarnaast staat de belastingschuld aanzienlijk eerder vast. De aanslagtermijn wordt bekort en de navorderingsbevoegdheden vervallen of worden in de tijd beperkt. Bij kwade trouw wordt de navorderingstermijn fors verlengd.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 269
- 270
- 271
- ...
- 288
- volgende pagina