Herziening Energielabel Personenauto’s 2026
Reactie
Naam | I. Duijvestein |
---|---|
Plaats | Den Haag |
Datum | 14 december 2024 |
Vraag1
U kunt tot en met 24 januari 2025 via deze website reageren op alle onderdelen van de regelgeving en de toelichting. Daarnaast ontvangen wij graag uw reactie op de volgende vier vragen:1. Heeft de regeling naar verwachting effect op u of uw organisatie?
2. Wat vindt u ervan dat voor auto’s met een stekker het stroomverbruik op het energielabel wordt vermeld?
3. Wat vindt u ervan dat u met het label het stroomverbruik van elektrische auto’s onderling kunt vergelijken?
4. Hoe kijkt u ertegen aan dat elektrische auto’s gemiddeld een meer energiezuinig label krijgen dan benzine- of dieselauto’s?
Beste mensen,
Geen uitstoot prima.
Maar komt er ook een wet die grotere zwaardere auto's verbiedt? Gezien vanuit milieubelasting is het inmiddels wel duidelijk dat veel mensen in te veel staal rondrijden, meer dan zij voor hun werkzaamheden nodig hebben. Elektrisch rijden is dat window dressing. Misschien minder uitstoot, maar meer grondstoffen en een negatief effect op de beeldkwaliteit van de openbare ruimte, en een overbodige beslaglegging op de openbare ruimte.
Ik zou ook heel graag zien dat de negatieve effecten van accu's na hun gebruiksduur in beeld worden gebracht. Daar houdt iedereen de mond over. Terwijl dat echt wel een ding is. Minder uitstoot lijkt in de huidige situatie alleen een manier om aan een Europese wet te voldoen en lijkt niets te maken te hebben met de bereidheid het klimaat, het landschap elders en de medemens elders minder te schaden.