Wijziging Besluit BRP ivm verkorten inschrijftermijn vreemdelingen e.a.
Reactie
Naam
|
A. Wessels
|
Plaats
|
Harreveld
|
Datum
|
8 januari 2017
|
Vraag1
Wilt u reageren op deze regeling? Dan kunt u hier uw reactie geven.
Geachte Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Het belang van een gekoppelde ledenadministratie van kerken/geloofsgemeenschappen met de actuele gegevens in de Gemeente Administratie is en blijft zeer belangrijk. We leven in een digitale wereld waarin de basisvoorzieningen steeds meer automatisch gekoppeld worden. Waarom zouden dan nu deze bestaande koppeling worden verwijderd, terwijl de vaste leden van een kerkgemeenschap nog steeds de keuze hebben gemaakt via dezelfde administratie bij een kerkgemeenschap te willen behoren.
In de Gemeente Administratie wordt deze vraag toch nog gesteld!
SILA helpt zonder het registreren van iemands geloof, de administratie actueel te houden en dit geldt nu voor alle geloofsgemeenschappen.
Mensen die niet meer thuis kunnen blijven en naar een andere gemeente dienen te verhuizen hebben geen zorg voor de gekoppelde informatiesystemen. Ook bij geboorte en overlijden is een 'één loket gedachte' voor alles binnen ons land officieel te regelen.
Alle adresgegevens direct actueel regelen via de Gemeentelijke Administratie blijft een wens van de bevolking. Bij een 'één loket voor alle diensten' dient te worden geregeld onder controle van de persoon zelf.
Belangrijk bij dit alles is dat de privacy gegarandeerd blijft en dat wordt voldaan aan alle veiligheidseisen.
Wil men niet meer bij een kerkgemeenschap horen, dan kan men dit regelen via de Gemeentelijke administratie en eventueel via de kerkgemeenschap.
De controle hierop ligt in handen van de eigenaar van de gegevens en dat is de persoon zelf.
Met vriendelijke groet,
André Wessels