Intrekkingswet Zondagswet

Reactie

Naam C. de Leeuw
Plaats Gouda
Datum 11 mei 2016

Vraag1

Wilt u reageren op het voorstel om de Zondagswet in te trekken? Dan kunt u hier uw reactie geven. U kunt dat doen door een tekst te typen of door een document te uploaden.
In de Tien Geboden van het Oude Testament heeft de HEERE in het vierde gebod geschreven:
Gedenk den sabbatdag dat gij dien heiligt.Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werkdoen;Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods;dan zult gij geen werk doen,gij noch uw zoon,noch uw dochter,noch uw dienstknecht,noch uw dienstmaagd,noch uw vee noch een vreemdeling,die in uw poorten is.
Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt,de zee,enalles wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage;daarom zegende de HEERE den sabbatdag,en heiligde denzelven[Exodus 20 vers 8-11]
Na de opstanding van Christus is dat de zondag geworden als eerste dag van de week,Hij rees uit het graf op de eerste dag van de week.
Die dag is de belangrijkste dag van de week die de HEERE ons nog gegeven heeft opdat we onder Zijn Woord zouden opgaan en in alle rust Zijn Stem mogen horen wat Hij doormiddel van Zijn Woord en Zijn knecht tot ons te zeggen heeft.Hij heeft ons eeuwig behoud in het oog voor onze gezondheid en onze onsterfelijke ziel.
Als we Gods geboden negeren dan kunnen we geen zegen van Hem verwachten. Als de Heere Zijn algemene genade intrekt dan wordt het een hel op de aarde.
Voor Gods volk wordt dat een heel persoonlijke zaak, zij zijn niet beter dan wie ook maar zijn mede schuldig aan het verlaten van Gods wetten
Hun bede is in deze ,Heere gedenkt in de toorn des ontfermers
De lankmoedigheid des Heeren is groot maar er is eens een einde.
Land,land,land hoort des HEEREN Woord.