Intrekkingswet Zondagswet

Reactie

Naam Theo van Helden
Plaats Leerdam
Datum 27 mei 2016

Vraag1

Wilt u reageren op het voorstel om de Zondagswet in te trekken? Dan kunt u hier uw reactie geven. U kunt dat doen door een tekst te typen of door een document te uploaden.
De sabbat is gemaakt om de mens, zo leert ons de Bijbel. Er is van zondagsrust al weinig sprake meer in ons land. Door deze afschaffing zal dat er niet beter op worden. De natuur zelf leert ons ook dat er rustmomenten moeten zijn. Voor een regering die niet of op een menselijke wijze in God gelooft, zal het moeilijk zijn om te bevatten wat een zegen deze dag kan zijn als deze wordt ingericht naar Gods Heilige Wet. een dag om als gezin naar de kerk te gaan, Gods Woord te bespreken en samen bezig te zijn.
Een 24-uurs economie geeft ook geen eeuwige zekerheid. We zijn immers net opkrabbelend uit een economische crisis. Ik denk ook aan zovelen die enerzijds gedwongen zullen moeten werken terwijl ze dat niet willen en anderzijds aan oneerlijke concurrentie t.o.v. mensen die op zondag uit principiële overwegingen, hetzij Bijbels of ethisch, niet willen meedoen aan activiteiten in het economisch belang.
Verder zit er een gevaar van discriminatie in het intrekken van deze wet. Christenen die de Bijbel boven de sport zetten worden zo uitgesloten van deelname of moeten hun principes wijzigen naar de wil van de overheid.
We raken in dit land steeds verder in een spagaat tussen meningsvrijheid en gewetensdwang. We staan nog niet in de lijst van landen waar christenen vervolgd worden, maar er heerst onder christenen wel angst dat het binnen afzienbare tijd zover zal komen.
Ik wil u in alle liefde verzoeken om in gebed te gaan tot de voor u onbekende God met de vraag of Hij Zijn zegen aan deze wetswijziging zou willen geven. Als u kennis neemt van Zijn Wet, dan weet u het antwoord.
Wee het land welks koning een kind is. Wie zijn nek verhard, zal schielijk verbroken worden. God beware u en ons hiervoor.
We wensen u wijsheid toe om de juiste afwegingen te maken en de goede beslissing in dezen te nemen.