Intrekkingswet Zondagswet

Reactie

Naam R Sondhi
Plaats Capelle aan den IJssel
Datum 28 april 2016

Vraag1

Wilt u reageren op het voorstel om de Zondagswet in te trekken? Dan kunt u hier uw reactie geven. U kunt dat doen door een tekst te typen of door een document te uploaden.
De Zondagsrust is belangrijk. Het is immers een dag om je uit te weiden over het geloof, er bij stil te staan en het er over te hebben met anderen. Zelf ben ik niet christelijk, maar ik heb zeker respect voor het christendom. Ik ben zelf met het christendom in aanraking gekomen door een zeer goede vriend van me. Ik ga regelmatig met hem mee naar de kerk en daarnaast onderneem ik ook andere activiteiten die te maken hebben met het geloof, denk hierbij aan een Bijbelstudie. Ik vind dat de Zondagsrust gehandhaafd moet blijven. De rust doet ieder mens goed. God heeft immers Zelf gezegd dat de zevende dag een rustdag hoort te zijn, laten we dit dan ook aanhouden. De rust zorgt ervoor dat je sociaal kan zijn met de mensen om je heen, je familie, vrienden. Verder is zo dat heel veel mensen er niet bij stilstaan wat de Zondagsrust precies inhoudt. Dit moet voor deze mensen op een duidelijke wijze kenbaar worden gemaakt. Nogmaals, de Zondagsrust is er om stil te staan bij de opstanding van de Heere Jezus. Bovendien kan geld maar een keer worden uitgegeven, dus het heeft sowieso geen invloed op de werkgelegenheid.