Intrekkingswet Zondagswet

Reactie

Naam K. Lankamp
Plaats Rijssen
Datum 31 mei 2016

Vraag1

Wilt u reageren op het voorstel om de Zondagswet in te trekken? Dan kunt u hier uw reactie geven. U kunt dat doen door een tekst te typen of door een document te uploaden.
Geachte,

Ik ben ervan overtuigd dat overheden door God zijn ingesteld. De Heere wil dat overheden door middel van wetten en verordeningen zorgdragen voor een goede orde onder de mensen. De bewaring van Zijn heilige dag, de zondag, is daarin essentieel. In het bijzonder op de eerste dag van de week, de opstandingsdag van Christus, wordt het woord van het Evangelie verkondigd. Op deze dag wordt in de kerken ook voor de overheden gebeden en wordt onder andere uitgedragen dat een ieder zich behoort te voegen naar hetgeen de overheid naar hetgeen de overheid van haar onderdanen vraagt, in alles wat niet strijdt tegen Gods Woord. Het is daartegenover de verantwoordelijkheid van de overheid, er zorg voor te dragen dat deze verkondiging ongestoord en ongehinderd plaats kan hebben. De Zondagswet is daartoe een belangrijk middel, zij het dat deze wet reeds sterk is uitgehold. Het bijzondere karakter van de zondag, als zijnde Gods gebod, dient in stand te blijven tot eer van Zijn Naam en tot uitbreiding van Zijn Koninkrijk. Wij vragen daarom, niet slechts ter bescherming van de belangen van de kerkgangers, maar in het belang van alle inwoners van ons land, deze wet in stand te houden.