Intrekkingswet Zondagswet

Reactie

Naam N.J. de Borst - Klooster
Plaats Grafhorst
Datum 27 mei 2016

Vraag1

Wilt u reageren op het voorstel om de Zondagswet in te trekken? Dan kunt u hier uw reactie geven. U kunt dat doen door een tekst te typen of door een document te uploaden.
Geachte minister Plasterk,

Even voorstellen. Ik ben Nely de Borst-Klooster en ben getrouwd met Floor. We wonen in Grafhorst, gemeente Kampen. We genieten samen altijd bijzonder van de zondag. We slapen uit tot 8:00 uur. Daarna maken we ons gereed om "ten huize Gods" te gaan in ons dorp. Heerlijk om in de kerk samen met de andere kerkgangers te zingen over onze God en Hem te loven voor Zijn goedheid dat we in een vrij land wonen waar we Hem mogen dienen zoals Hij dit van ons vraagt in Zijn Woord (de Bijbel) en dat ons dat onuitsprekelijk gelukkig maakt, dat we geen honger lijden dat we goede gezondheidszorg kunnen krijgen, dat onze overheid niet corrupt is enz. Én dat God ons wil verlossen van het verkeerde in ons hart dat maakt dat we andere mensen haten of bedriegen of soms zouden willen doden. Dat we van het boze, dat in ons aller hart wortelt want we worden hiermee geboren, verlost kunnen worden doordat Gods Zoon, de Heere Jezus Christus onze straf op al het verkeerde van ons heeft gedragen zodat we met God verzoend worden om zo tot ons doel te komen waarvoor we geschapen zijn. En we bidden samen tot God o.a. voor allen in de wereld die honger hebben, in oorlogsgebied leven, gemarteld en vernederd en gedreigd worden om het geloof of om andere oorzaak.
Ook bidden we voor onze overheid. We horen samen naar de uitleg van de Bijbel. Na de kerkdiensten brengen we de zondag door in alle rust door bezig te zijn met het vermeerderen van onze kennis van God en door met elkaar te rusten van de hectiek en onrust en werkzaamheden van alle dag. Er is nog veel meer goeds over de zondag te vertellen. We laten het hierbij. Het zou een groot verlies voor ons volk zijn wanneer met de zondagsrust zou worden afgerekend. Daarom waarschuw ik u, het begin is wel te zien maar het einde niet. Terugdraaien van genomen besluiten gebeurd doorgaans niet. We bidden dat de Heere God uw hart en de harten van allen die over ons gesteld zijn zal neigen om geen fout besluit te nemen in deze gewichtige zaak.
Bovenstaande ook namen mijn man Floor.
Hartelijke groeten toegewenst, en Gods onmisbare zegen en Zijn wijsheid en wetenschap in het besturen van ons land en volk.

Floor de Borst en Nely de Borst Klooster uit Grafhorst.