Wijziging vd Wegenverkeerswet 1994 ivm kentekenen tractoren en voertuigen beperkte snelheid
Reactie
Naam
|
-=- (-=- w van der meer)
|
Plaats
|
woudenberg
|
Datum
|
24 april 2015
|
Vraag1
Wat vindt u van de wijziging van de Wegenverkeerswet 1994 in verband met een kentekenplicht voor land- en bosbouwtrekkers, motorrijtuigen met beperkte snelheid, mobiele machines en daardoor voortbewogen aanhangwagens?
Goedemiddag, de Europese wetgeving biedt ons weinig mogelijkheden.
Dat "de markt" niet erg enthousiast reageert is wel duidelijk, het kostenaspect speelt daarbij een rol.
Ik vraag me af hoe de implementatie zal gaan verlopen en daaropvolgend de handhaving.
Het machinepark van zowel de akkerbouwer als melkveehouder is complex, de loonwerkersector daarentegen is qua machinepark en grootte vele malen complexer.
In de ons omringende landen werkt het systeem van kenteken en APK al vele jaren, waarom niet een copie van het Duitse systeem overgenomen ? Let wel dat veel mechanisatieproducten in Duitsland worden gebouwd, m.a.w. dan ligt de aanpak toch voor de hand ?
In uw bovenstaande vraag spreekt u van land- en bosbouw trekkers, vallen de tractoren tbv de tuinbouw er buiten ?
U spreekt over aanhangwagens, in de formele tekst wordt daarover niet gesproken, wel over getrokken voertuigen, vallen daar dan ook de getrokken werktuigen onder ?
De snelheidsnormering is 40 km/uur, is dat de maximale rij-snelheid of de snelheid bij nominaal toerental ?
Ik zie in de formele tekst de nodige aanknopingspunten voor onbedoelde misverstanden.
ik adviseer u om bij de beoordeling van dit ontwerp de praktijksituatie te gaan beoordelen en vanuit die invalshoek de wetgeving te gaan vastleggen.
met welgemeende groet,
Willem van der Meer.