Verbod Nachtvluchten

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Halsteren
Datum 10 februari 2021

Vraag1

Wat vindt u van de doelstelling van de initiatiefwet?
Wat vindt u van de invulling van die doelstelling?
Zijn doel en middel met elkaar in overeenstemming?
Zijn er redelijkerwijs alternatieven denkbaar met hetzelfde resultaat maar een minder grote economische impact?
Zijn de uitzonderingen proportioneel?
Is de invoertermijn werkbaar en redelijk?
Wederom voert de linkse agenda de boventoon. Dit treft de luchtvaart en de toekomst hiervan buitenproportioneel. Met zo’n wetsvoorstel wordt wederom vergeten hoe belangrijk Schiphol is vóór de economie. De luchtvaart, lees KLM, investeert gigantisch in stillere vliegtuigen en in duurzame brandstof. Schiphol is een zeer belangrijke Hub met enorm veel transfer passagiers. Als Nederland dit gaat doorvoeren zullen reizigers voor andere luchthavens kiezen. Vergeet niet hoeveel werkgelegenheid Schiphol biedt . Wellicht dat in 2021 Lelystad Airport open gaat voor vakantievluchten binnen Europa en andere bestemmingen rond de Middellandse Zee. Zo ontstaat op Schiphol ruimte voor zakelijk verkeer en intercontinentale vluchten. Deze zijn belangrijk voor de concurrentiepositie van Nederland en daarmee voor onze welvaart. Dus Nee tegen dit voorstel! Bouw minder rondom Schiphol, en je weet als je naast een vliegveld gaat wonen dit de consequentie is.
Gaan we vervolgens ook alle snelwegen en spoorwegen sluiten tussen 23:00 en 7:00?