Verbod Nachtvluchten
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Soesterberg |
Datum | 9 februari 2021 |
Vraag1
Wat vindt u van de doelstelling van de initiatiefwet?Wat vindt u van de invulling van die doelstelling?
Zijn doel en middel met elkaar in overeenstemming?
Zijn er redelijkerwijs alternatieven denkbaar met hetzelfde resultaat maar een minder grote economische impact?
Zijn de uitzonderingen proportioneel?
Is de invoertermijn werkbaar en redelijk?
Doelstelling van de wet is het verminderen van geluidsoverlast door beperking van de vliegbewegingen in het nachtregime. Hiertoe zou het beter toepassen van steilere naderingen hetzelfde kunnen bereiken zonder de Nederlandse luchtvaart en luchthaven Schiphol, KLM EN Transavia het ondernemen onmogelijk te maken. De regeling zoals die er nu ligt maakt het onmogelijk om rendement te halen uit de investeringen die gedaan moeten worden door eerder genoemde partijen. Een later vertrek van de eerste vliegtuigen en eerder terugkomst van de latere betekend dat er per vliegtuig een retour per dag minder gevlogen kan worden. En dat de piektijden nog drukker zullen worden waardoor op geluidsgevoelige tijden, rond ontbijt dinertijd en bedtijd voor kinderen de geluidsdruk zal toenemen.
Door deze maatregel komt de toekomst van KLM/Transavia en daarmee van NV schiphol in gevaar. En daarmee de banen die er aan vast hangen en de investering en lening van de overheid in/aan KLM.