Verbod Nachtvluchten
Reactie
Naam | M. Berg |
---|---|
Plaats | Rotterdam |
Datum | 11 februari 2021 |
Vraag1
Wat vindt u van de doelstelling van de initiatiefwet?Wat vindt u van de invulling van die doelstelling?
Zijn doel en middel met elkaar in overeenstemming?
Zijn er redelijkerwijs alternatieven denkbaar met hetzelfde resultaat maar een minder grote economische impact?
Zijn de uitzonderingen proportioneel?
Is de invoertermijn werkbaar en redelijk?
Eindelijk een wet die mogelijk een start maakt aan het einde van een hoop terreur.
Een terreur die door vele 'profiteurs' en de luchtvaart zelf wordt afgewimpeld als een kleine groep veelklagers of niet bestaand, mede doorat creatief met cijfers gewerkt wordt (schiphollen).
Een sector die al meer dan 50 jaar onderkend dat er overlast is en dat nieuwe toestellen stiller zullen zijn, maar dit steeds geen werkelijkheid is.
Een sector die zegt belangrijk voor de economie te zijn, maar geen belastingen af hoeft te dragen en juist het geld, via belastingvrije vakantievluchten' naar het buitenland exporteert.
Een sector die al jaren mooi weer speelt en de werkelijke cijfers weet te verbuigen naar eigen belang (Schiphollen) en hierbij het milieu, omwonenden en andere bedrijven (door zieke medewerkers) juist hoge (economische) schade toebrengt.
Een sector die vele buitenwettelijke voordelen geniet, waar andere bedrijven ettelijke bedragen moeten investeren (milieu).
Deze wet kan nog beter gisteren dan morgen actief worden en hopen dat dit een begin is van een versnelde inkrimping van de luchtvaart ten bate van milieu en de toekomst van ons nageslacht.