Verbod Nachtvluchten

Reactie

Naam ing Hank Prinsen
Plaats Wanneperveen
Datum 10 februari 2021

Vraag1

Wat vindt u van de doelstelling van de initiatiefwet?
Wat vindt u van de invulling van die doelstelling?
Zijn doel en middel met elkaar in overeenstemming?
Zijn er redelijkerwijs alternatieven denkbaar met hetzelfde resultaat maar een minder grote economische impact?
Zijn de uitzonderingen proportioneel?
Is de invoertermijn werkbaar en redelijk?
Doel is lovenswaardig
Invulling lijkt logisch en praktisch haalbaar
In overeenstemming dus
Bij economische impact moet Nederland eindelijk ook eens de negatieve impact van luchtvaart mee gaan nemen. En waarde toekennen aan welzijn.
Uitxondringen lijken mij proportioneel
Waar een wil.is, is een weg. Dus niet tteuzelen en doorpakken.

Aanvulling: luchtvaart moet eens als een normale bedrijfstak behandeld worden. Accijns op.kerosine, btw op tickets, strenge vergunningen en deze handhaven, besluitvorming obv feiten ipv gemanipuleerde rekenmodellen, consistent met bekeid en wetgeving.
Voor mij zou dat betekenen: Schiphol halveren (dus minimaliseren overstappers) , alleen toegang voor stille en zuinige toestellen, einde nachtvluchten, accijns en btw, handhaving beleid en wetgeving, geen Lelystad Airport, parlementaire enquete naar luchtvaartdossier / minister van Nieuwenhuizen.