Verbod Nachtvluchten

Reactie

Naam PWMM Sprangers
Plaats Schin op Geul
Datum 11 februari 2021

Vraag1

Wat vindt u van de doelstelling van de initiatiefwet?
Wat vindt u van de invulling van die doelstelling?
Zijn doel en middel met elkaar in overeenstemming?
Zijn er redelijkerwijs alternatieven denkbaar met hetzelfde resultaat maar een minder grote economische impact?
Zijn de uitzonderingen proportioneel?
Is de invoertermijn werkbaar en redelijk?
In het rapport "Actualisatie economische betekenis Schiphol Eindconcept, 7 oktober 2019" wordt de economische betekenis voor de Nederlandse economie beschreven.
Deze bijdrage blijkt zeer beperkt te zijn: slechts 1,3%.
De bijdrage van nachtvluchten, 32.000 op een totaal van 500.000) bedraagt 6,4%. 6,4% van 1,3% is 0,7 promille.
Een schijntje. Te verwaarlozen.
Dit terwijl de winst voor honderdduizenden Nederlanders gigantisch zal zijn.
Er bestaan geen enkele rechtvaardiging, vooral geen economische(!), tegen de afschaffing van nachtvluchten.