Verbod Nachtvluchten
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Rijswijk |
Datum | 9 februari 2021 |
Vraag1
Wat vindt u van de doelstelling van de initiatiefwet?Wat vindt u van de invulling van die doelstelling?
Zijn doel en middel met elkaar in overeenstemming?
Zijn er redelijkerwijs alternatieven denkbaar met hetzelfde resultaat maar een minder grote economische impact?
Zijn de uitzonderingen proportioneel?
Is de invoertermijn werkbaar en redelijk?
Door het beperken van het aantal nachtvluchten zal KLM niet haar huidige business model kunnen blijven hanteren en daar is ernstige economische schade mee gemoeid. Het vroeg binnenkomen van grote toestellen zorgt voor maximale connectie voor vluchten die rond 09:00 weer vertrekken. Als die grote toestellen pas later binnen mogen komen zullen er minder connecties plaats kunnen vinden en passagiers voor andere luchthavens kiezen. Aangezien ze via andere luchthavens wel eerder op een bestemming kunnen zijn. Zo daalt de vraag, wordt Nederland met minder bestemmingen verbonden en worden directe en indirecte werknemers hard geraakt.
Ik stel een uitzondering voor op de vluchten van KLM. Die zijn van groot economisch belang. Een reductie in vakantie nacht vluchten vind ik redelijk, aangezien dat alleen verkeer van en naar Nederland betreft.